onsdag 11 april 2007

Senaste middagen


När vi hade våran senaste middag här var min mamma, pappa, min bror och hans sambo våra middagsgäster. Vi hade som vanligt jättetrevligt som vi alltid har när vi träffas, vilket vi gör ofta.

På menyn stod följande:

Förrätt, laxsalsa med chili, lime,mang0 och mynta som serverades i höga glas och en grissini.

Huvudrätt, Koriander kyckling med citron körsbärstomater och salladslök, till det serverades ett basmatiris som vi steker först.

Efterrätt, brödpudding med hemgjorda romrussin och flytande grädde


Fördrink; Rom och Cola med lime

Vin till maten; Bortoli Semillon/Chardonnay, Australien

Efterrätts vin; Amfora Muscat D Alexandrie, Cypern


Om ni önskar recept är det bara att säga till så skriver jag ner dom

7 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Jag måste bara säja UNDERBART GOTT, jag vill bara ha mer...mmmmmmmmmKram&tack/Majsan

Signe sa...

Oj, va gott allt lät! Hittade hit från Majsans sida! :)

Stina sa...

Nu hittade jag dig allt. Väldans söt dotter alltså. Kram Stina

hulukvarn sa...

Vad kul att hitta hit till dig!! Hoppas vi ses igen. Vad söt hon är Cornelia. Jag har en Fridolf på 5månader!

Hem och Lycka sa...

Nämen vad kul att du börjat blogga, snokade rätt på dig genom majsan och såg ett inlägg nånstans :-) Vilken meny, säg till så kommer jag nästa gång, låter ju som det serveras supergod mat hos dig! ;-)

kram Mia/Smajla på FL

Anne sa...

Jamen, klart du ska skriva ner recepten :)

Cornelias mamma sa...

Då skriver jag ner dom :-)