onsdag 11 april 2007


Cornelia skrattar och vaknar i gryningen, hennes mor dvs mig försöker förtränga att hon är vaken i ca fem minuter innan hennes mysiga ljud blir alltför oemotståndliga.

-heeeej snuttan!! säger min morgonspruckna röst.

-blllrrrrrr...säger snuttan och dregglar förtjust.

Hennes klara ögon ser så sunda och friska ut. Jag måste se ut som 150 år med mina röda svällda ögon.

Jaha dax för frukost, först flyger vi lite flygplan och försöker sparka pappa ur sängen. Efter vårat tappra men misslyckade försök sätter vi in vårat hemliga vapen......Cornelias allra ljusaste stämma. Den är så ljus så att vissa människor inte kan höra den. Vi kan dock höra den. Hon har nyss hittat sin nya röst och tränar flitigt till våran "förtjusning".

Nu ger pappa upp och ler med hela sitt ansikte mot sin förvänansfulla dotter.

- Godmorgon bulis brummar han

- Gaaahhh flaxar Cornelia tillbaka och blir så exalterad att hon trycker in hela sin lilla hand i sin mun och drar loss en näve hårstrån med den andra från pappas bröst.


Jag skrattar hjärtligt och går ut i köket och gör iordning frukost. Den består alltid av havregrynsgröt, ägg, bröd och te. Förutom på lördagar, då ser frukosten lite lyxigare ut.

Detta är våran morgon..

Godmorgon världen hoppas ni får en bra dag

3 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Ja du har världens underbaraste lilla trollunge morfar insämmer på det vi älskar er såååååååå bara så ni vet kramiz /mormor

Lavendel & Romantik sa...

Jag hoppas att du /ni mår bra och ut i solen med er gullungar /Majsan

Hem och Lycka sa...

Ett underbart vardagsrum och superfina detaljer!