måndag 30 april 2007

Middagar och sommarlängtan


Fler underbara middagar har avnjutits.......

Den som ni ser på bilden åt hos mina föräldrar och det var ljuvliga förrätter som ni ser på bilden och en härlig förrättsdrink. Jag måste få återkomma med mer specifik info om recepten.

Den senaste tiden har det varit fler middagar än det brukar vara under både jul och nyår tillsammans. Hur kan det komma sig?

Är påsken verligen en så stor "mathögtid" i Sverige? Eller är v bara extremt sugna på att avnjuta den första lilla försmaken av sommaren? Jag tror på det senare...

Grillarna står och ryker på varenda tomt här i vårt kvarter, jag går ju upp ca fem kg bara av att gå utanför dörren när solen kikar fram :-)


Jag har även haft förmånen att få smaka på lite färskpotatis i helgen, dock inte svensk men den var himmelskt god. Min pappa är lite av en potatis fanatiker, så han kommer väl säkert att betala 1000kr/kg när han kan lägga vantarna på färskpotatisen.


Ha en underbar valborg och var så snälla att äta mycket gott ni också :-) / Frida

1 kommentar:

Lavendel & Romantik sa...

Ja, potatis är nog far dins grej tror jag.Jag gillar utseendet på din blogg Kramiz