lördag 30 juni 2007

Panik


Jag börjar få panik över vilka val jag ska göra i framtiden.

Helt klart är att jag vill jobba så lite som möjligt, få ut så mycket som möjligt av min fritid, tjäna så bra som möjligt, och jobba med det nånting inspirerande.

japp......


Jag kan säga att jag nyss börjat jobba x-tra som personligassistent nu under min mammaledighet för att spara lite mammadagar. Hahaha vad det inte var värt det, jobbet, ledningen, ja vad ska man säga, det var inte värt att vara bort från min dotter för det jobbet iaf.

Ni som vet vem min mamma är kan väl sparka henne i rumpan från mig, mina biter inte längre, Jag vet inte hur länge jag tjatat på henne att vi skulle starta nånting. Men ni vet hur det låter, det är svårt, ekonomisk otrygghet, risker osv......

Man kommer ingenstans om man inte tar lite risker.

Jag har även fått ett erbjudande från oväntat håll om en affärside jag faktiskt är riktigt intresserad av. Vi får se vilken riktinig mitt liv kommer att ta. Kanske står jag i färgbutiken snart igen, men jag ska definitivt jobba med nåt jag är intresserad av.

Kram

4 kommentarer:

linnea-maria sa...

Tjena!
Lite knäppt. Jag svarar på din kommentar här: Javisst det skulle vara trevligt och komma hem till er och käka go mat och dricka vin :-). Det var så längesedan vi såg lilla tösen. Vi får höras kramar//Therese

Hem och Lycka sa...

Nej, suck, det är inte lätt att veta vad man ska göra med livet inte alltid.. Har själv tänkt byta bransch helt och hållet efter min sjukskrivning och helst hade velat öppna eget men då maken har egen firma känns det som det får bli på hobbynivå..

Vad är det du å morsan skulle vilja göra?

Lavendel & Romantik sa...

Mig ska man inte sparka på heller skitunge....Oj, va jag tänker vad ska vi hitta på?????????? Plocka daggmask och sälja kanske...mha,ohaaaaaaaaKram/Mamma

Lotta sa...

Jag kan sparka Majsan i rumpan om du vill! Det skulle kunna bli skoj! :-D

Såklart att ni två fantastiska, påhittiga människor ska göra något eget! Kan inte bli annat än fantastiskt tror jag!

Ha en underbar lördag!
Kram Lotta